praktikandet

Hejsan mina läsare idag äre helg och då händer det ingenting speciellt. Jag ä ledig! men jag har ingenstans  att ta vägen, eller kanske, vem vet. Men det var ganska skönt att sova lite längre, trots att jag ändå har varit uppe sen  klockan 7 nästan... Här i skåne byter vädret humör som en dam i klimakteriet.
Ord som skåningar ofta använder
Spann-hink
rulebar-skottkärra
Jag tar avstånd från stavningen, men det är ungefär så jag hör det. En hel mening på skånska skrivs ungeför såhär
rabourrliajrarrBaourBou
men man lär sig väl till slut :P
Adiosas amigosas

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tycker att du ska se det hela som en allmän dialektstudie!Det kan bli spännande!

2011-09-24 @ 12:43:26
URL: http://yens.blogg.se/
Postat av: Helen

Uppdatera mera!

2011-12-04 @ 19:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0