Jag bara såg att det var så och så var det så

How odd is that?
nej jag har idag varit lite undertheweather och spanat in lite television samt powernapat lite mellan passen. Hunnit fundera har jag också... varför är det inte som förr? det var mest Barnen i Bullerbyn som fångade mitt hjärta och min hjärna. Jag skulle också vilja bo på landet och hitta kattungar lite varstans samt att jag alltid arrangerade min väckning med en lina kring min tå så man kan gå på näcken jakt! Jag kan känna att >Vi borde ta till oss lite av  Astrid Lindgrens värld!
Jag undrar om barnen nuförtiden ens får höra om näcken och bäckahästen... jag undrar jag undrar... så mycket av världens mysterier har försvunnit, förutom då vår eviga tro på spöken och demoner som endast hålls vid liv tack vare filmer som Poltergeist och Besatt (bl.a). Men kan ni inte hålla med om det?
Jag minns än idag vårt kasettband som vi hade i bilen som jag knappt vågade lyssna på om svenska selkies och "Månen går med långa ben..." finns de än eller skaallt handla om etiska apor som älskar alla och som att skräck och fasor inte fanns?
nej jag säger bara att det var bättre förr...
nu ska jag fundera lite över varför lakan alltid knölar ihop sig och hur det kommer sig att det finns så ånga onödiga kryp och insekter adiosa amigos

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja se alla dessa etiska apor..

2011-09-01 @ 17:20:06
URL: http://yens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0